تست و بررسی جنسیس G80

بسیاری از تولیدکنندگان خودرو در جهان، برای محصولات لوکس یا اسپرت خود، برندهای زیرمجموعهای راهاندازی میکنند. به عنوان نمونه، لکسوس تحت مالکیت تویوتا، آکورا وابسته به هوندا و اینفینیتی تحت پرچم نیسان قرار دارد. همچنین برخی کمپانیها، یکی از مدلهای خود را به عنوان برند زیرمجموعه معرفی میکنند؛ از جمله کاپرا برای سئات، جتا (به ویژه در بازار چین) برای فولکسواگن، رام برای دوج، پلاستار برای ولوو و جنسیس که از زیرمجموعههای هیوندای محسوب میشود. امروز با توجه به مدل G80 به بررسی این برند جذاب پرداختهایم.
هنوز هم برای خیلیها پیشرفت صنعت خودروسازی کره قابل قبول نیست. نه اینکه پذیرفتنی نباشد، درواقع آنقدر که پیشرفتشان سریع و موفقیتآمیز بوده، انگار آدم باورش نمیشود. مثلاً ورود به بازار خودروی آمریکا برای خودروسازان چینی یک رویاست ولی هیوندای اولین کرهای بود که نه فقط وارد این بازار مهم شد بلکه برای خودش در آلاخودرو شاپ کارخانه هم تاسیس کرد. جنسیس از همان چهارده پانزده سال پیش که در قالب یک کانسپت کوپه رونمایی شد، اساساً فلسفه متفاوتی را دنبال میکرد. اگرچه شرکت در نسخههای اولیه، آن را به صورت کوپه اسپرت هم روانه بازار میکرد ولی بعدها فقط مسیر یک سدان تجملی را در پیش گرفت. اکنون کرهایها بعد از یک پوستاندازی سنگین، مدلی مستقل با برندی مستقل را روانه بازار کردهاند.
