

میلنگ 1.8
جهت استعلام قیمت و موجودی تماس بگیرید
میلنگ 1.8
جنس : بسیار با کیفیت و آزمایش شده در شرایط خاص،
کاربرد محصول : قطعه ای است که حرکت خطی پیستون ها در داخل سیلندر خودرو را به حرکت دورانی تبدیل می کند.
محل نصب و قرارگیری : محل قرار گیری آن کنار تجهیزات موتور
مشخصات : میلنگ خودرو وظیفه دارد نیروی چرخشی مورد نیاز برای حرکت خودرو را تامین کند . میل لنگ نیروی خود را از شاتون دریافت می کند و شاتون نیز نیروی خطی را از پیستون خودرو می گیرد.
میل لنگ کیا-هیوندا
دارای لنگ ها ثابت و متحرک می باشد
لنگ ثابت به وسیله یاتاقان های ثابت روی بلوک سیلندر بسته می شوند
لنگ های متحرک به وسیله ی یاتاقان متحرک به شاتون وصل می شوند و به این طریق
حرکت رفت و برگشت پیستون که کورس پیستون نامیده می شود به حرکت دورانی تبدیل میشود
خربد میلنگ 1.8 | میللنگهای تخت
میللنگهای تخت در دنیای خودرو چیز جدیدی نیستند. با این وجود، در مدلهای شلبی GT350 و GT350R که بهتازگی به بازار معرفی شدهاند، توجه بیشتری به سمت طراحی میللنگهای تخت منعطف شده است. ضمن اینکه پرسشهای بیشتری در این زمینه مطرح شده است. سوال اساسی، همان تعریف یک میللنگ تخت است. اینکه چه تفاوتی با یک میللنگ ضربدری دارد؟ همچنین مزیّتهای استفاده از یک میللنگ تخت چه هستند؟ در ادامه میخواهیم نگاهی به ویژگیهای میللنگهای تخت در برابر میللنگهای ضربدری بپردازیم. ابتدا با میللنگ ضربدری شروع میکنیم؛ چرا که احتمالاً آشنایی بیشتری با این نوع طراحی وجود دارد.
اگر نیاز به مشاوره یا خرید دارید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.
تیم پشتیبانی ام ام پارت در خدمت شماست
طراحی میللنگ ضربدری تقریباً در هر خودروی V8 که در امریکا امروزه به فروش میرسد، استفاده میشود. در یک میللنگ ضربدری، چهار یاتاقان میللنگ با زوایای ۹۰ درجه نسبت به یکدیگر قرار میگیرند. وقتی از هر انتهای این میللنگ به سطح مقطع آن نگاه میکنید، یک علامت مثبت (+) مشاهده میکنید.
میللنگ ضربدری با استفاده از ترتیب معمول انفجاری در V8 های جنرالموتورز، AMC، موپار و بسیاری از V8 های OHV فورد، یعنی ۱-۸-۴-۳-۶-۵-۷-۲، یک سری انفجارهای با فواصل ناهمگون در هر طرف ایجاد میکند. با این وجود، بالانس مناسبی بین طرفین برقرار است و این همان چیزی است که در عین فدا کردن مقداری از عملکرد گازهای خروجی از اگزوز، صدای خاص خودروهای عضلانی امریکایی را تولید میکند.
ویژگی دیگری که میللنگهای ضربدری را متمایز میکند، وجود وزنههای تعادلی است. این وزنههای تعادلی برای حفظ بالانس موتور استفاده میشوند و از تکانهها به سمت بالا و پایین جلوگیری میکنند. همین عامل باعث میشود که لرزشها (از مشکلات رایج در بسیاری از میللنگهای تخت) کاهش یابند و میللنگ عملکرد نرمتری داشته باشد. البته این وزنهها موجب افزایش جرم پیچشی نیز میشوند و در نتیجه، این نوع میللنگ چندان برای پیشرانههایی که به دور موتور بسیار بالا میرسند، چندان مناسب نیست. بنابراین، طراحان خودرو به سراغ میللنگهای تخت میروند.
میللنگهای تخت
با اینکه میللنگ تخت مورد استفاده در موتور جدید ۵.۲ لیتری، اولین نمونه از این نوع میللنگ است که در یک مدل تولیدی از فورد استفاده میشود، امّا باید گفت که این میللنگها سالیان زیادی است که در عرصه اتومبیل حضور دارند.
میللنگهای تخت دارای دو جفت یاتاقان هستند که با فواصل ۱۸۰ درجه از یکدیگر قرار گرفتهاند. وقتی مقطع جانبی این میللنگها را نگاه کنیم، حالتی تخت دارند. در این میللنگها، فارغ از ترتیب انفجار، جابجایی همیشه بین دو طرف موتور، به صورت جلو و عقب صورت میگیرد. همین عامل باعث میشود که بدون نیاز به «هدر» بین دو طرف موتور، راندمان اگزوز افزایش پیدا کند. استفاده از میللنگ تخت در مدل جدید شلبی GT350 باعث شده که این خودرو نسبت به سایر خودروهای پرفورمنس امریکایی، صدای متفاوتی داشته باشد.
مشخصه دیگری که باعث تمایز یک میللنگ تخت از یک میللنگ ضربدری میشود، نبود جرم وزنههای تعادلی است. بدون اضافهشدن وزنههای تعادلی، میللنگهای تخت که سبکتر هستند، با سهولت بیشتری نسبت به نمونههای ضربدری حرکت میکنند و در نتیجه، شرایط ایدهآلتری در دور موتورهای بالا دارند. امّا نکته ضعف میللنگهای تخت در تمایل آنها برای ایجاد لرزش بیشتر است؛ چرا که در آنها خبری از وزنههای تعادلی نیست.
میللنگهای تخت معمولاً به خاطر عملکردشان در دور موتورهای بالا، در خودروهای مسابقهای یافت میشوند. در بسیاری از موارد، رانندگان خودروهای مسابقه اهمیتی به اندکی لرزش اضافی در پیشرانه نمیدهند و کمپانیهای سازنده این خودروها نیز بیشتر بر روی کاهش ویبره خودرو از طریق استفاده از متریالهای سبک، سرمایهگذاری میکنند. از آنجایی که موتور ۵.۲ لیتری V8 با میللنگ تخت در مدلهای سطح بالای GT350 و GT350R استفاده میشود، احتمالاً بسیاری از مشکلات مربوط به لرزشها توسط فورد حل شده است.
بسیاری از میللنگهای تخت دارای زمانهای کوتاهتری نسبت به طراحیهای ضربدری هستند. در نتیجه، فضای کمتری برای محفظه میللنگ موردنیاز خواهد بود. امّا این را هم باید درنظر بگیریم که زمان کوتاهتر در موتور معمولاً منجر به کاهش گشتاور خروجی میشود.
جمعبندی
مزیّتهای میللنگهای ضربدری
نرم، عملکرد بدون لرزش، صدای خاص خودروهای عضلانی امریکایی
معایب میللنگهای ضربدری
سنگینتر (سرسختتر برای دور موتورهای بالا)، نیاز به محفظه میللنگ بزرگتر
مزیّتهای میللنگهای تخت
سبکتر، جمعوجورتر، واکنش بهتر (برای دور موتورهای بالا)، خروج بهتر گازهای اگزوز
معایب میللنگهای تخت
تمایل بیشتر به لرزش، سطح پایینتر گشتاور
درجه کیفی |
A |
---|
محصولات مشابه
توپی چرخ جلو موهاوی
نام محصول | توپی چرخ جلو موهاوی | توپی چرخ جلو | Genuine Parts | موهاوی HM |
---|---|
شماره فنی | 517502J000 |
نام برند | Genuine Parts |
خودرو (های) مرتبط | کیا : Mohave HM |
شماره فنی های جایگزین | 517502J000 |
کیفیت | اصلی |
چراغ جلو کیا اپتیما 2014 و 2015
درب موتور (کاپوت) اپتیما 2011 تا 2015
سینی فن کیا اسپورتج 2017 جی تی لاین
طبق جلو کیا اسپورتیج 2011 تا 2015
قفل صندوق عقب کادنزا
کمپرسور کولر النترا
- اصلی جنیون پارت
- کره ای مارک HCC
- کره ای مارک Dowoon
- کره ای مارک Hanon
کمپرسور موجود در بسته بندی کره ای با اصلی یکسان می باشد
قطعات داخلی کمپرسور کولر النترا نیز به صورت مجزا موجود می باشد ، که شامل موارد زیر می باشد :
- بوبین (سیم پیچ) کمپرسور
- پولی کمپرسور
- کلاچ کمپرسور
- شیر فلکه کمپرسور
کمپرسور کولر در خودروهای النترا، مسئول فشار دادن ماده خنک کننده به سیستم کولر میباشد تا بتواند هوای خنک را در داخل خودرو پخش کند. در صورتی که کمپرسور کولر خودرو خراب شود، ممکن است هوای داخل خودرو گرم شود و کارکرد آن را به خطر بیاندازد. برای نصب کمپرسور کولر در خودرو النترا، ابتدا باید قطعات قبلی را بازکنید و سپس کمپرسور جدید را به جای قطعه قبلی قرار دهید برای اطمینان از کارکرد صحیح آن، پیش از نصب باید اطمینان حاصل کنید که کمپرسور جدید با مشخصات و نوع خودرو شما سازگاری دارد
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.