وظیفه اصلی فیلتر روغن در مدار روغنکاری تصفیه روغن قبل از رسیدن به یاتاقانها و قسمتهای در معرض اصطکاک پیشرانه است. فیلتر روغن باید بصورت دائمی در سیکل روغنکاری بوده و بتواند تمام جریان روغن را از خود عبور دهد. اما فیلترها فقط تا مدت معینی میتوانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند. در صورت عدم تعویض به موقع فیلتر روغن؛ منافذ کاغذ فیلتر مسدود میشود که در این حالت به دلیل بالا رفتن فشار در محفظه فیلتر روغن سوپاپ اطمینان تعبیه شده در آن باز شده و جهت جلوگیری از آسیب دیدگی کلی قطعات پیشرانه اجازه عبور روغن بدون پالایش را به سیکل روغنکاری میدهد که این موضوع موجب بروز مشکلات جدی در قطعات حساس پیشرانه میشود.
جهت جلوگیری از امر انتخاب روغن پیشرانه و فیلتر روغن و زمان تعویض آن باید بر اساس توصیههای سازنده خودرو و اطلاعات ارائه شده در دفترچه راهنمای خودرو صورت گیرد و باید به این نکته نیز توجه شود فیلتر جدید طبق توصیههای سازنده فیلتر نصب شود.
در انتخاب فیلتر متناسب با پیشرانه خودرو باید به فاکتورهایی چون ظرفیت، راندمان فیلتر و دبی فیلتر توجه شود. اکثر فیلترهای ارزان قیمت موجود در بازار از جنس کاغذ و مقوا ساخته شدهاند که در مقایسه با فیلترهای اصلی قدرت جذب بسیار پایین دارند.
فیلتر روغن در کنار خود روغن نقش مهمی در سلامت پیشرانه ایفا میکند.
بیتردید استفاده از انواع روغن مناسب و فیلتر روغن باکیفیت و استاندارد در کنار یکدیگر باعث افزایش بازدهی هر دو محصول، کاهش استهلاک و افزایش بازدهی پیشرانه خواهد شد.
شرکت اسنا یدک به منظور ارائه محصولی باکیفیت و جلب رضایت مشتریان در ساخت فیلترهای با بسته بندی و برند اسنا یدک از مواد اولیه مرغوب و بهترین کاغذ مناسب با پیشرانه خودرو ون دلیکا استفاده کرده است که با استفاده از این محصول و تعویض به موقع آن عمر مفید پیشرانه خودرو بالا خواهد رفت.
ممکن است فیلترهای موجود در بازار به لحاظ شکل ظاهری به این محصول شبیه باشند ولی از لحاظ کیفیت و کارایی مورد تایید شرکت اسنا یدک نمیباشند.
لذا شرکت اسنا یدک جهت اطمینان دارندگان خودرو ون دلیکا توصیه میکند تا از فیلترهای با بسته بندی و برند اسنا یدک استفاده شود تا علاوه بر هزینه کمتر، طول عمر پیشرانه خودرو را نیز افزایش دهند.
منبع:
عصر خودرو