معرفی نیسان Z GT500

در یک خبر رسمی اعلام شده است که نیسان به زودی عرضهی مدل مسابقهای GT-R را متوقف خواهد کرد. این تصمیم به مدل خیابانی مربوط نمیشود، بلکه به نسخهی Super GT تعلق دارد که پس از 13 سال فعالیت و رقابت در کلاس Super GT GT500، تا پایان سال جاری بازنشسته خواهد شد.
در فصل 2022، تاریخچه پر افتخار GT-R به نسل جدید نیسان Z منتقل میشود و پس از یک دهه، این خودروی قهرمانی دوباره به رقابتهای GT در ژاپن بازمیگردد. نسخه مسابقهای GT-R به نیسان این امکان را داد تا موفق به کسب پنج عنوان قهرمانی راننده شود و همچنین چهار بار هم عنوان قهرمانی تیمی را به دست آورد.
در سال 2022، میراث GT-R به اوج خود میرسد و در عین حال، باید تاکید کنیم که Z به سطح عالی مسابقات GT ژاپن بازمیگردد. نیسان Z آخرین بار در سال 2007 با پلتفرم Z33 در مسابقات حضور داشت؛ به نحوی که در آن زمان نیز به عنوان یک خودرو مسابقهای برتر شناخته میشد.
حال نیسان Z GT500 پس از پانزده سال غیبت، با چالشهای زیادی روبروست. هرچند نیسان هنوز جزئیات فنی این ماشین مسابقهای را منتشر نکرده، اما با بررسی قوانین و مقررات موجود، میتوان به درک بهتری از ظرفیتهای این خودرو دست یافت.

نیسان Z GT500، همانند سایر مدلهای این سری، دارای موتور 4 سیلندر 2 لیتری با یک توربوشارژر است. این خودرو با وجود طراحی که بیشتر به قوانین BTCC شباهت دارد تا مسابقات GT، از قدرت بالایی برخوردار است. این پیشرانه قوی، توانایی تولید 650 اسببخار را دارد و به همین دلیل، نیسان Z GT500 یکی از گزینههای مورد انتظار در دنیای مسابقات اتومبیلرانی به شمار میآید.
در نمای بیرونی، ویژگیهای جدید مدل Z به وضوح خود را نمایان میکند؛ با این حال، این خودرو نسبت به نسخه استاندارد تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده است، مشابه دیگر خودروهای مسابقهای. با وجود ارتفاع کم، عرض چشمگیر و طراحی آیرودینامیک، این احتمال وجود دارد که نسل جدید نیسان Z، وحشیترین و جذابترین نسخه از این سری باشد.