مقالات خودرویی

بررسی پارس نوآ شرکت پارس خودرو (کادیلا یا تندر P90)


تولید روزانه 30 دستگاه پارس نوآ در پارس خودرو

در خرداد ماه سال 1404، پژمان شادچهره، قائم‌مقام معاونت مهندسی پارس‌خودرو، به عرضه محصول جدید این شرکت به نام پارس‌نوآ (ال90 ایرانی) اشاره کرد. وی بیان کرد که این خودرو از نظر فنی و عملکردی، با ویژگی‌های نوآورانه و متفاوت در مقایسه با مدل‌های موجود در بازار خواهد بود. پارس‌خودرو با ایجاد تغییرات اساسی در طراحی ظاهری، پیشرانه و سیستم‌های فنی، خودرویی با قابلیت‌های بهبود یافته و عملکرد بهتر را به مشتریان ارائه خواهد کرد. پارس‌نوآ با در نظر گرفتن این تغییرات، موفق به کسب تمامی استانداردهای فنی و ایمنی لازم گردیده و در آزمون‌های عملکردی نیز نتایج مطلوبی را کسب کرده است.

در توضیحات مربوط به خودرو تندر۹۰، به عدم جذابیت ظاهری و ناتوانی در گذراندن آزمون‌های استاندارد تصادف با عابران پیاده و سرنشینان اشاره شده است. به همین دلیل، شرکت پارس‌خودرو با بهره‌گیری از توان داخلی، تغییراتی در طراحی بیرونی خودرو انجام داده است که شامل به‌روزرسانی چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر می‌شود. همچنین تغییرات در طراحی چراغ‌ها و سپر عقب و درب کشویی نیز لحاظ گردیده است. به منظور ارتقاء ایمنی و تضمین تطابق با استانداردهای برخورد جانبی و عقب، بدنه محصول پارس‌نوآ در نواحی ستون‌های کناری، رکاب و اجزاء انتهایی خودرو با استفاده از فولاد با استحکام بالا تقویت شده است. این بهبودها سبب افزایش وزن ۴۰ کیلوگرمی پارس‌نوآ در مقایسه با تندر۹۰ و همچنین بهبود ثبات و پایداری خودرو در جاده‌ها گردیده است.

به منظور افزایش کارایی و بهینه‌سازی عملکرد، تغییرات قابل توجهی در سیستم‌های مختلف پارس‌نوآ اعمال شده است. این تغییرات شامل سیستم خنک‌کننده قوای محرکه، فرمان برقی، سیستم سوخت‌رسانی، مجموعه سیم‌کشی، تهویه مطبوع داخلی، و سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی می‌شود. این خودرو در مقایسه با تندر۹۰ و رقابت‌کنندگان موجود در بازار، از لحاظ راحتی سرنشین‌ها، ارتفاع سقف، طراحی ارگونومیک و طبی تریم داخلی و صندلی‌ها، همچنین داشبورد و فرمان، به مراتب بهبود یافته است. ارتفاع تقریبی ۱۶ سانتی‌متری این خودرو از سطح زمین و افزودن سیستم کنترل پایداری، به آن توانایی مانور بخشی در مسیرهای دشوار و ناهموار می‌دهد.

آقای شادچهره اعلام کرد که ساختار اصلی خودرو رنو در مدل پارس‌نوآ حفظ گردیده و سیستم تعلیق و اکسل‌های جلو و عقب این خودرو نیز مشابه با امکانات تندر۹۰ است. اما به دلیل تغییرات عملکردی در بخش‌های مختلف، عملکرد این خودرو در آزمون‌های فنی به طرز چشمگیری از مدل تندر۹۰ بهتر شده است.

مدیران پارس‌خودرو اعلام کردند که تولید مدل پارس‌نوآ با بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های موجود در رنو و به میزان ۳۰ دستگاه در ساعت انجام خواهد گرفت. در этот فرایند مونتاژ، تمام الزامات کیفی و استانداردهای رنو به دقت رعایت می‌شود. هدف تیم مدیریتی پارس‌خودرو، حداکثر استفاده از تمامی امکانات موجود به منظور رونق تولید، گسترش تنوع محصولات و رشد کسب‌وکار است تا رضایت ذینفعان مجموعه تامین شود. شروع تولید انبوه پارس‌نوآ در سال جاری، نه‌تنها فضایی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های پارس‌خودرو فراهم می‌آورد، بلکه موجب بازگشت به فعالیت شبکه گسترده‌ای از زنجیره تأمین و صنایع قطعه‌سازی نیز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *