سیستمهای کروز کنترل تطبیقی که در خودروهای امروزی نصب هستند درحالحاضر تنها میتوانند در جادهها نقاط احتمالی برخورد را شناسایی و بهطور خودکار ترمز خودرو را اعمال کند. این سیستم بهظاهر در هر خودرو لوکس جدیدی یک پیشرفت جزئی دارد، اما درحالحاضر پورشه در حال کار بر روی کروز کنترل تطبیقی است که ویژگیهایی دارد که تاکنون هیچ شرکتی به فکر دستیابی به آن نیافته است. سیستم بروز شده InnoDrive میتواند در همهحال شتاب جانبی 0.70g را حفظ کند، شتابی که بسیاری از رانندگان کمتر آنرا تجربه میکنند.
درحالحاضر این فنآوری توسط پورشه در پیچ و خم جادههای Weissach (منطقهای در شهر بادن-وورتمبرگ که در آن مرکز تحقیقاتی پورشه واقع شده است) در حال توسعه است. این سامانه برای شناسایی پیچها از اطلاعات ذخیره شده در پایگاه دادههای سیستم ناوبری بهره میبرد. این اطلاعات کمک میکنند تا رایانهها یک عکس سهبعدی از جاده تهیه و اقدام به تنظیم سرعت کروز کنترل کنند تا به سرعت لازم برای دریافت شتاب کمتر از 0.50g دست یابند (حد شتاب جانبی در سه حالت قابل انتخاب است؛ کارآمدترین آن 0.70g است)، دراینصورت نیازی نیست راننده در پیچها هدایت خودرو را مجدد بهدست گیرد.
هدف فنآوری جدید InnoDrive رساندن راننده به مقصد با بیشترین سرعت ممکن آنهم با مصرف حداقل سوخت است. پورشه میگوید InnoDrive میتواند مصرف سوخت را در دنیای واقعی تا 10 درصد کاهش دهد درحالیکه زمان رانندگی هم 2 درصد کاهش مییابد.
در این سیستم، گذشته از کاهش ترمز گیری، کامپیوتر برای بهینهسازی و کنترل جریان مصرفی بنزین در هنگام شتاب گرفتن مجدد و کاهش مصرف سوخت برنامهریزی شده است.
فنّاوری پورشه احتمالاً جریان بنزین را تحت کنترل قرار میدهد و با معکوس دادن سرعت را کنترل میکند تا حداقل مقدار مصرفی سوخت حاصل گردد.
در ادامه بخوانید:
نقد و بررسی و مقایسه تندر90 و رانا (+ویدیو)
راهنمای خرید خودرو تا 200 میلیون تومان + جدول
رانا پلاس بخریم یا 206 صندوقدار؟