هزینه تعمیرات پژو و سمند چقدر است؟ + قیمت لوازم یدکی

حفظ و نگهداری خودرو یکی از مهم ترین مسائلی میباشد که هر رانندهای باید نسبت به آن توجه لازم را داشته باشد تا بتواند خودروی خود را به قول تعمیرکاران سرپا نگه دارد. البتّه بسیاری از رانندگان علاقه دارند تا پیش از مراجعه به تعمیرگاه از هزینههای جاری، بهویژه هزینه تعمیرات پژو و سمند باخبر شوند و چون در بازار، مرجع موثقی به جز نرخنامه تعمیرکاران خودرو که هرساله هزینه تعمیر و تعویض تمام قطعات را اعلام میکند یافت نمیشود. بنابراین در این مقاله از فروشگاه لوازم یدکی ام ام پارت، تلاش کردهایم تا قیمت قطعات یدکی پژو و سمند، هزینه تعمیرات این خودروها و اجرت در سال 1401 را به تفکیک و به طور میانگین برای شما بیان کنیم.
اهمیت سرویس و نگهداری پژو و سمند
سرویسهای دورهای و نگهداری روتین از خودرو باعث میشود که خودروی شما مانند روز اول کار کند و به همان میزان قدرت داشته باشد. ضمن سلامت خودرو باعث حفظ و ایمنی جان سرنشینان خودرو خواهد شد. سرویس و نگهداری از خودرو با توجه به مدل و نوع خودرو متفاوت میباشد. به طور معمول گفته شده است که بهتر است هر 80 هزار کیلومتر خودرو مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت نیاز قطعات یدکی آن تعمیر یا تعویض شوند. البته برای اینکه دقیقتر این میزان را بدانید باید به کاتالوگ و دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید تا با اطلاع دقیق از طول دورهای سرویس خودروی خود از خرابی و خطرات جانی و مالی پیشگیری کنید.
قیمت قطعات یدکی پژو و سمند چقدر است؟
تعویض قطعات یدکی خودرو یکی از احتمالاتی میباشد که هر رانندهای روزی مجبور به انجام آن میشود. از آنجایی که یک خودرو از قطعات کوچک و بزرگی تشکیل شده است که هریک به هم متصل و وابسته میباشد اهمیت به سلامت آنها جزو امور واجب میباشد. چرا که خرابی هریک از ساده ترین قطعات یدکی که هزینه تعمیر و تعویض آن بسیار پایین است میتواند خرابی قطعات اصلی را به همراه داشته باشد و شما را متحمل هزینههای بسیار بالاتر و سنگینی کند.
خرابی قطعات یدکی ممکن است بر اثر کارکردهای طولانی، ساییدگیهای کلی و جزئی صورت بگیرد و یا بر اثر پایان عمر قطعه باشد. قطعات مصرفی خودرو همچون فیلترها (فیلتر بنزین، فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر کابین، فیلتر گیربکس) و لنتها (لنت ترمز دستی، لنت ترمز جلو، لنت ترمز عقب دیسکی و لنت ترمز عقب کفشکی) بر اساس کارکرد و دورههای مشخص باید تعویض شوند. در غیر این صورت به طور حتم خطر آفرین خواهند بود.
قطعات یدکی پژو و سمند به چند دسته و گروه تقسم میشود که در بخش زیر شرح داده شده است:
- قطعات بدنه و تزئینات: قفل زاپاس، رینگ چرخ، زه دور گلگیر، قاب روی موتور، درب موتور، قفل درب موتور، رام، آینههای جانبی، گلگیرها، دربها، شلگیرها، دستگیره داخلی، دستگیره بیرونی، قاب زاپاس بند، گل پخش کنها، درب باک داخلی و بیرونی، راهنما آینه، توری سپر، تیغه برف پاک کن، سینی کف صندوق، فلاپ سپر، باربند، پیچ شلگیر و چراغ، دیاق سپر، کلاف بیرونی، سیم رها کننده درب موتور، زه سقف، پوسته سقف، قاب پروژکتور ستون، سپر، گارد، براکت و …
- انواع چراغ و پروژکتور: مه شکن، چراغهای جلو، هدلایت، چراغهای جلو، شبرنگ سپر، چراغ دنده عقب، پروژکتور، چراغ خطر و چراغهای داخل کابین
- قطعات سیستم جلوبندی و تعلیق: فنر لول، کمک فنر، میل موجگیر، سیبک طبق، لاستیک چاکدار، دسته موتور، قرقری فرمان، سگدست جلو، بئشها، سیبک فرمان، سر پلوس، جعبه فرمان، پمپ کلاچ، توپی سر کمک، پلوس کامل، فولی سر میل لنگ، میل تعادل، کاسه چرخ، بلبرینگ، سیلندر و …
- قطعات موتوری: یاتاقان ثابت و متحرک، واشر کامی، میل سوپاپ دود، میل سوپاپ هوا، استکان تایپیت، واشر سر سیلندر، واشر درب سوپاپ، سوپاپ دود و هوا، دریچه گاز، انژکتور، سوپاپ کامل، لاستیک ساق سوپاپ، رینگ موتور، بوش و پیستون، ترموستات، کیت تسمه تایم، هوزینگ، کارتل، سوپاپ کنترل روغن، موتور کامل و …
- قطعات سیستم ترمز: پمپ ترمز، سیم ای بی اس چرخ، دیسک چرخ، استپ ترمز، میل ژامبون توخالی، سیم ترمز دستی، بوستر ترمز، سیلندر ترمز، مهره استپ ترمز، ترمز کفشکی گیربکس، لوازم ترمز، دیسک و صفحه
- قطعات سیستم تهویه و رادیاتور: کمپرسور کولر، رادیاتور کولر، رادیاتور آب، درب رادیاتور، رادیاتور بخاری، سینی رادیات، منبع آبگرمکن منبع آب شیشه شور، شیلنگ پایین و بالای رادیاتور، موتور فن بخاری، مجموعه فن آب، رادیاتور خنک کن گیربکس، منبع شیشه شور کامل با پمپ، کندانسور کولر، پروانه فن، هواکش، لوله خرطومی و …
- قطعات گیربکس و اجزا: سنسور دمای آب، کیت کلاچ، پمپ کلاچ، فشنگی دنده عقب، گردگیر دسته دنده، سیم کلاچ، دنده CVT، دنده فلایویل، اهرم تعویض دنده، قیفی گیربکس، صفحه تعویض دنده، شفت کوتاه گیربکس و ….
- قطعات داخل کابین: ایربگ، روکش داشبورد، دسته برف پاک کن، دسته راهنما، دستگیره درب باز کن داخلی، طاقچه عقب، آفتابگیر، کلید تنظیم آینه، پدا گاز و ترمز، قفل کمربند، یونیت کولر و بخاری، غربیلک فرمان، آینه داخلی، تفنگی ترمز دستی، درب فوقانی کنسول و …
این قطعات بنابر بر اینکه خودرو ساخت داخل و تولیدکنندگان ایرانی میباشد به راحتی در دسترس قرار دارد. همین امر باعث میشود شاهد قیمتهای بالا مانند قطعات یدکی خودروهای خارجی نباشیم و با قیمتهای مناسب بتوانید لوازم یدکی این خودروها را بخرید.
قطعات یدکی اصلی پژو در بسته بندیهای اصلی و شرکتی ایران خودرو به فروش میرسد. البته ممکن است در بعضی مدلها نتوانید قطعات اصلی و اورجینال را پیدا کنید به همین دلیل میتوانید از برندهایی نظیر ایساکو دارای کیفیت مشابه ایی با قطعات اورجینال دارند خریداری و تهیه کنید.
نرخنامه تعمیرکاران پژو و سمند در سال 1401
خودروهای سدان داخلی نظیر پژو 405، پژو پارس و سمند به دلیل شباهتهای زیادی که به یکدیگر دارند از هزینه تعمیرات مشابهای برخوردارند. در جدول زیر هزینه تعمیرات پژو و سمند از نرخنامه اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران گردآوری شده است و قیمتها به میزان زیادی به بازار نزدیک هستند.
لیست هزینه تعمیرات پژو 405، پژو پارس و سمند | |
نوع تعمیرات | هزینه به تومان |
تنظیم موتور به همراه شستشوی انژکتور | 250000 |
تعمیر کامل موتور | 3630000 |
تعویض شمع /وایر /کوئل | 75000 |
تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سرسیلندر و کارتل | 2810000 |
تعویض پمپ بنزین و صافی | 165000 |
تعویض ضدیخ رادیاتور | 55000 |
تعویض لنت ترمز جلو هر دو چرخ | 75000 |
تعویض لنت ترمز جلو با دیسک هر دو چرخ | 265000 |
تعویض لنت ترمز عقب هر دو چرخ به همراه ریگلاژ | 125000 |
تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب یک طرف با هواگیری چهار چرخ | 95000 |
باز و بست منیفولد هوا | 110000 |
باز و بست منیفولد دود | 300000 |
تعویض فشنگی روغن | 70000 |
تعویض کمک فنرهای جلو هر دو چرخ | 300000 |
تعویض تفنگی ترمز دستی | 190000 |
تعویض سیم ترمز دستی بلند | 135000 |
تعویض تسمه تایمینگ | 220000 |
تعویض دیسک و صفحه کلاج و بلبرینگ | 590000 |
تعویض لیور دنده داخل اتاق | 190000 |
تعویض شلنگ رفت بنزین | 150000 |
تعویض تسمه دینام با دو عدد هرزگرد دینام | 125000 |
تعویض تسمه تایم با بلبرینگ تایم | 220000 |
تعویض سنسور کیلومتر | 95000 |
باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | 240000 |
باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | 225000 |
پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | 1490000 |
تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | 415000 |
تعمیر غربیلک فرمان | 75000 |
تعوبض بوستر و بازو بستن پدال | 300000 |
تعمیر دسته موتور راست + پایه | 230000 |
تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | 270000 |
باز و بستن و تعمیر تلسکوپی فرمان | 265000 |
تعمیر یا تعویض سه شاخه پلوس هر دو طرف | 50000 |
تعمیر یا تعویض مشعلی پلوس هر دو طرف | 50000 |
تعمیر یا تعویض واتر پمپ | 55000 |
باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | 725000 |
تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر سمت | 200000 |
فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ | 380000 |
باز و بست کردن سرسیلندر با تعویض اویل پمپ | 380000 |
تعمیر یا تعویض باتری و استارت | 60000 |
تعمیر یا تعویض دینام و باتری | 80000 |
تعویض کاتالیست | 190000 |
تعویض رادیاتور آب | 110000 |
تعویض سه راهی آب پشت فرمان | 15000 |
تعویض منبع کنیستر | 125000 |
تعویض قیفی گیربکس | 70000 |
اجرت تعمیرکاران خودروهای داخلی در 1401
شما عزیزان میتوانید با کلیک بر روی لینک زیر فایل اجرت تعویض و تعمیر خودروهای داخلی در سال 1401 را مشاهده کنید.
1 نظر درباره «هزینه تعمیرات پژو و سمند چقدر است؟ + قیمت لوازم یدکی»